15.7.2018

לימיטד אדישן - הרכבים שבאמת אפשר לקרוא להם נדירים בישראל


לא מעט רכבים מיוחדים הגיעו לישראל בשנים האחרונות, בטח קראתם על זה במאמר האחרון, אבל יש כמה רכבים שהם קצת יותר מיוחדים ואפילו נדירים, בגלל שהם יוצרו ביצור מוגבל וממוספר. קיבצנו לכאן כמה מהם שנוסעים עם לוחית צהובה, כאן אצלנו.


מתור כזה יתלהבו גם בחו"ל. צילום: איתי אופניצקי. 


פורשה 911 GT3 RS 4.0

הפורשה 911 GT3 RS 4.0 היא גרסה מיוחדת ומשופרת של דגם ה GT3, עם רכיבים שנלקחו מדגם המירוציםRSR  ומה GT2 RS ומנוע בנפח 4 ליטרים, שהיה המנוע הגדול והחזק ביותר שהוצב בדגמי ה911 החוקיים לכביש עד אותה התקופה. ה 4.0 בעלת 500 כוחות סוס, 6 צילינדרים ועיצוב יחודי שמאפיין אותה. היא מגיעה מ 0 ל 100 ב 3.6 שניות בלבד ועד 310 קמ''ש. מדגם ה 4 ליטר יוצרו רק 600 יחידות, הבודדת שמסתובבת בארץ היא מספר 44.



                                                                          פורשה GT3 RS 4.0- צילום: רותם פוניס.


יגואר XFR-S

דגם הקיצון של ה XF הוצג ב 2014 ורק 300 יחידות יוצרו, עם מנוע V8 סופרצ'רג'ר בנפח 5000 סמ"ק ו 550 כוחות סוס, ה XFR-S מגיעה מ 0 ל 100 קמ"ש ב 4.4 שניות בלבד ועד ל 300 קמ"ש. (עם הגבלה אלקטרונית.) בארץ מסתובבת יחידה בודדת בצבע כחול.



                                     יגואר XFR-S - צילום: אריאל קרוגלקוב.                               צילום: מיקי דכיס.


אאודי R8 "פאנטום אדישן"

על האאודי R8 כנראה כולם שמעו, אבל לא הרבה שמעו על ה R8 "פאנטום אדישן", גרסה מיוחדת שנועדה לרוסיה בלבד. גרסאת הפאנטום צבועה ב"אפור דייטונה", אפור מאט מקורי של אאודי ועליה ג'אנטים מדגם ה R8 GT, לא מעט חלקי קארבון וריפוד אלקנטרה מפריד אותה מעוד "סתם" R8 V10 רגילה. מדגם הפאנטום יוצרו רק 12 יחידות, והיחידה שמסתובבת בארץ היא מספר 5, שכמובן יובאה מרוסיה.




                                                                     אאודי R8 פאנטום אדישן - צילום: אריאל זלוינסקי.



O.S.C.A. MT4 1500 Vignale

O.S.C.A. הייתה חברה איטלקית ליצור רכבי ספורט בעבר שנוסדה ע"י האחים מזראטי, די נדיר לראות את רכבי O.S.C.A. על הכביש, אולי בתערוכות ואירועים, אך בארץ קיימים כמה רכבים של החברה כולל אחת מיוחדת. למה מיוחדת? כי היא היחידה שנוצרה, וואן-אוף. ה MT4 1500 Vignale Coupe יוצרה בשנת 1955, בעלת מנוע 4 צילינדרים, הנעה אחורית, 125 כוחות סוס בבלימה ובמשקל של 750 ק"ג בלבד. כפי שציינו, הרכב הוא יחיד בעולם והוא נושא על עצמו לוחית ישראלית.



                                                      O.S.C.A. MT4 1500 Vignale Coupe - תמונות הרצות ברשת.


אבארט 207A Boano Spider

על אבארט כנראה כולם שמעו וישר עולה לראשם דגם ה 500 או הפונטו, אבל בעבר אבארט הייתה חברה עצמאית, שייצרה מכוניות ספורט ביצור מוגבל מאוד. האבארט 207A הוצגה ב 1955 ויוצרו ממנה רק 10 יחידות. (הכוללות את ה 208A וה 209A). ל 207A מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.1 ליטר, הנעה אחורית ומשקל של 522 קילו בלבד. יחידה מספר 10 מתוך 10 נמצאת בישראל, אחרי שעברה שיפוץ מקיף ויסודי.


                                      אבארט 207A - צילום אבארט ישראל.                                   צילום: מיקי דכיס.


אבארט 208A Boano Spider

האבארט 208A חולקת נתונים זהים עם ה 207A, ה 208A התחילה כרכב קונספט והייתה בבעלותו של קרלו אבארט בעצמו. הרכב שופץ, הגיע לישראל והוא היחיד מסוגו בעולם.


                                                אבארט 208A היחידה בעולם - צילום: אבארט ישראל.

פג'ו 205 T16

שנות ה 80 הביאו לנו את רכבי ה Group B, רכבים עם נתונים קיצוניים למירוצים ולראלי. רכבי הגרופ בי היו מהירים וחזקים מאוד, כל יצרן דחף את רכבו לקצה הביצועים ויכולות ההנדסה, פג'ו הייתה אחת מהמשתתפות בקבוצה ושלחה איתה גרסאת קיצון לדגם ה 205, אך לפני שכל יצרן יכל להתחרות עם רכביו בראלי עליו היה לייצר 200 יחידות חוקיות לכביש ו"עדינות" יותר של אותו הדגם. גרסת הכביש של הפג'ו 205 טורבו 16 בעלת מנוע 4 צילינדים טורבוצ'רג' עם 200 כוחות סוס במשקל 1.1 טון בלבד, הנעה לארבעת הגלגלים, היא תאיץ מהמקום ל 100 רק ב 6 שניות ותגיע עד ל 209 קמ''ש, לא רע לרכב בן 35, במיוחד כשרוב האנשים שיעמדו ליידו רמזור כנראה יחשבו שמדובר ברכב רגיל לפי המראה. ה 205 טורבו 16 זכתה באליפות הגרופ בי בשנים 1985 ו 1986 והסיכוי לראות אחת כזו נוסעת בכבישים אינו גבוה במיוחד. בישראל קיימת יחידה אחת של ה T16.

                                                                          פג'ו 205 טורבו 16 - צילום: מיקי דכיס.


סיטרואן BX 4TC

כמו פג'ו, גם סיטרואן שלחה רכב משלה אל תחרויות הגרופ B, ה BX 4TC הייתה גרסאת קיצון של דגם ה BX הידוע, שגם ממנו נדרשו סיטרואן לייצר 200 יחידות כביש לפני שיכלו להתחרות. לצערה של סיטרואן, ה BX 4TC הייתה כישלון מוחלט ולא הצליחה לממש את הציפיות. סיטרואן הצליחה למכור רק 62 יחידות מהגרסה החוקית לכביש, שגם לא הייתה מאוד מוצלחת ועקב תקלות נאלצו סיטרואן לרכוש חלק מן הרכבים חזרה ואפילו להשמיד אותם. בישראל קיימת יחידה בודדת של ה BX 4TC.


                                                                              סיטרואן BX 4TC - צילום: יוחאי רודין.


לנצ'יה דלתא S4

והנה עוד רכב מהגרופ B ומאותו האוסף, אך בניגוד לסיטרואן, הלנצ'יה דלתא S4 הייתה אייקון מוטורי ואחת ההצלחות בעולם הראלי. גם לנצ'יה הייתה צריכה לבנות 200 יחידות כביש לפני שיכלה להתחרות עם דגם הקיצון שלה, שלימים היווה עוד נקודת ציון בהיסטורית ראלי מפוארת של המותג. ה S4 "סטראדלה" החוקית לכביש מצויידת במנוע מרכזי 4 צילינדירים סופרצ'רג' וטורבוצ'ארג' בנפח 1.8, 248 כוסות סוס על טון אחד בלבד שמביא אותה מעמידה ל100 ב 5.7 שניות. ה S4 ניצחה במגוון תחרויות ראלי אך האירוע המרכזי והזכור ביותר של הדלתא S4 הוא מותם של הנרי טויבונן וסרג'יו קרסטו, שהוביל את ההחלטה לבטל את מרוצי הגרופ B לצמיתות כמה שעות לאחר מכן בטענה שהראלי מסוכן וגובה חיי אדם. (ועל הדרך נמליץ לכם לחפש קצת סרטונים על הגרופ B למי שעוד לא הכיר ולהבין מדוע ההחלטה כן הייתה הגיונית.) בארץ קיימת יחידה אחת של ה S4 סטראדלה.


                                          לנצ'יה דלתא S4 - צילום: ים מלמד                                 צילום: אבארט ישראל.


MG Metro 6R4

רכב רביעי באוסף הגרופ B המרשים הוא ה MG מטרו 6R4, גרסאת קיצון של המטרו. כבר מבחוץ אפשר לראות שמדובר ברכב מיוחד, מנוע V6 בנפח 3 ליטר בעל 250 כוחות סוס מביאים את המטרו מ 0 ל 100 ב 4.5 שניות בלבד, האוטו עצמו שוקל רק טון אחד. בישראל קיימת מטרו 6R4 אחת.


                                                         אוסטין MG מטרו 6R4 - תמונות הרצות ברשת.


אסטון מרטין וונקויש וולנטה "Q-Series"

אסטון מרטין וונקויש משווקת ביבוא סדיר וקיימות כבר כמה יחידות מהדגם בארץ, אך קיימת יחידה אחת שהגיעה בהזמנה מיוחדת ובתג מחיר של 3.6 מליון שקלים, דגם וולנטה בעל גג נפתח מסדרת "Q" של אסטון מרטין. סדרת Q של אסטון מרטין מיועדת להזמנות ספציפיות ולעיצובים יחודיים, כאשר הלקוח מזמין רכב מסדרת הQ, אסטון מרטין מעצבים ומעדנים את הרכב לפרטי פרטים לפי בקשת הלקוח וטעמו, מבחירת צבע החלקים עד לבחירת צבעי חוטי התפירה, הסדנה בונה ללקוח רכב בעיצוב ותוספות יחודיות שיהיו קיימות אך ורק אצל אותו הלקוח, אם אסטון מרטין רגילה אינה מספיק מיוחדת בשבילכם. הוונקויש Q שבארץ צבועה בשחור מאט עם חלקים צהובים, שכמובן קיימים אך ורק ברכב הזה.


                               וונקויש וולנטה Q - צילום: גל צ'ובוטרו.                            צילום: יאן נירנברג


אבארט 500 "אדיציונה מזראטי" אפורה

האבארט 500 היא אחת מרכבי ההוט-האץ' הנפוצים ביותר, עם שלל רמות גימור וגרסאות שונות. האבארט 500 זכתה ללא מעט גרסאות לימיטד אדישן ומהדורות אספנים, בניהם גרסת ה"טריבוטו פרארי", גרסת הוקרה מיוחדת לפרארי בצבעים שונים, שקיימים גם בארץ עם 2 יחידות בצבע צהוב (רק 299 יוצרו) ואחת בצבע אדום (רק 1199 יוצרו). גרסת "אדיציונה מזראטי" מיוחדת בצבע סגול ואלמנטים של מזראטי, אבל מסתובבת יחידה אחת שהיא קצת יותר נדירה ומיוחדת משאר גרסאות האדיציונה מזראטי שמסתובבות כאן, יחידה בצבע אפור "גריג'יו רקורד" שהיא מספר 3 מתוך 49 בלבד שנוצרו.




                                        אבארט 500 אדיציונה מזראטי - צילום: אבארט ישראל.


לנצ'יה דלתא אינטגרלה Club HF""

לנצ'יה דלתא אינטגרלה היא חלום של כמעט כל חולה הגה, אחד מרכבי הספורט היותר נחשקים בקרב חובבי הרכב עם היסטוריית ראלי מפוארת. האינטגרלה  זכתה לכמה גרסאות מיוחדות, כמו גרסת ה Club HF, מהדורה מיוחדת שנבנתה לחברי מועדון HiFi של לנ'ציה, בעיקר ליבואנים. הקלאב HF בעלת ג'נט 16 אינץ', צבע כחול כחול כהה עם פסים בצבע צהוב וכחול וריפוד עור חום. מהגרסה הזו נבנו רק 44 יחידות ואחת מהן מוחזקת אצל אספן בארץ.


                                                                
                                                                לנצ'יה דלתא אינטגרלה Club HF - תמונות הרצות ברשת.

פורשה GT2 RS

הפורשה GT2 RS החדשה ללא ספק תמשוך את תשומת ליבכם, דגם הקיצון החדש של פורשה מפיק 700 כוחות סוס ממנוע 3.8 ליטר בי-טורבו, ומגיע מ 0 ל 100 קמ''ש ב 2.8 שניות בלבד ועד ל 341 קמ''ש. ה GT2 RS היא מכונה שגם כתבי הרכב הכי בכירים לא נשארו אדישים אליה ומשלבת בתוכה חית מסלול קיצונית וחוקיות לנסיעה על כביש עירוני. מה GT2 RS החדשה שהוצגה ב 2017 יוצרו רק 1000 יחידות, לישראל הגיעו נכון לעכשיו כבר 2.


                                    פורשה GT2 RS - צילום: אריאל קרוגלקוב                             תמונה הרצה ברשת.


בארץ קיימים עוד רכבים במהדורות מוגבלות ומיוחדות, לדוגמה - לוטוס אליס קאפ 250, למבורגיני אוונטדור פירלי אדישן, פורשה קיימן GT4, ב.מ.וו M3 LRP, רנו 5 טורבו2 ועוד. קיבצנו כמה רכבים מיוחדים ולפי המידע שהגיע אלינו הרשימה הולכת לגדול, עם רכבים שטרם נראו בארץ ויפתיעו רבים, עקבו אחרינו בפייסבוק / אינסטגרם / יוטיוב והשארו מעודכנים. ;) שכחנו רכב מיוחד ברשימה? מוזמנים לכתוב לנו!

תגובה 1:

  1. אנונימי17/7/18 01:18

    S2000 חביב, אגדה מוטורית!
    יש רק 45 בישראל (רכב שנמכר דרך היבואן 10 שנים)
    הרודסטר האולטימטיבי!

    השבמחק

מה הגיע אלינו ב 2018 בנתיים?

בלי ששמנו לב נכנסנו כבר לרבעון האחרון של שנת 2018, וכמו שיצא לכם לקרוא ב כתבה הראשונה  אנחנו רק הולכים וגדלים, אז מה הגיע אלינו ב 2018 עד ל...